اخبار پرینت سه بعدی

خارج کردن CO2 از هوا با استفاده از پرینت سه بعدی

خارج کردن CO2 از هوا با استفاده از پرینت سه بعدی
میزان رضایت شما

پس از تابستانی گرم تر از قبل، هرگز بحران آب و هوا تا این حد مشهود نبوده است. از همین رو، دولت ها و کمپانی های سراسر جهان به دنبال راه حل هایی برای خروج کربن از هوا برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین هستند. General Electric (GE) نیز به این جنبش پیوسته است و اخیراً برنده ی پروژه ای 2 ساله و 2 میلیون دلاری از طرف دفتر انرژی فسیلی و مدیریت کربن وزارت انرژی ایالات متحده شده است تا بتوانند سیستمی تولید کنند که قادر به خارج کردن CO2 از هوا است. سیستمی که قصد دارند با کمک پرینت سه بعدی ایجاد کنند.

خارج کردن CO2 از هوا با استفاده از پرینت سه بعدی

وقتی صحبت از خلق تکنولوژی نوآورانه و جدیدی می شود، اغلب از پرینت سه بعدی استفاده می شود زیرا نسبت به روش های سنتی تر، انعطاف پذیری و امکان تخیل و خلاقیت بیشتری در آن وجود دارد. از این رو طبیعی است که GE برای این پروژه جدید به AM روی آورده باشد. در این پروژه، محققین GE با شیمیدانان و مهندسان دانشگاه برکلی و دانشگاه آلابامای جنوبی همکاری می کنند تا این سیستم را ایجاد کنند. این سیستم ترکیبی از تکنولوژی مبدل حرارتی پرینت سه بعدی و مواد جاذب خواهد بود.

طرح پیشنهادی GE برای مبدل حرارتی پرینت سه بعدی

نگاره 1) طرح پیشنهادی GE برای مبدل حرارتی پرینت سه بعدی

مشارکت بین این سه کمپانی و مؤسسه قطعا تصادفی نیست. هر یک از این شرکا نقطه ی دید منحصر به فردی را برای پروژه به ارمغان می آورد. یا همانطور که David Moore، محقق اصلی و مدیر تکنولوژی فیزیک مواد و شیمی در GE Research، توضیح داد: “ما دانش گسترده GE در حوزه ی متریال، مدیریت حرارتی و تکنولوژی های پرینت سه بعدی را با تخصص برکلی در زمینه تولید مواد جاذب و مدل سازی و آزمایش های دانشگاه آلابامای جنوبی و آزمایش برای طراحی یک سیستم جدید برای خارج کردن CO2 از هوا ترکیب کرده ایم.”

همانطور که Moore اشاره کرد، یکی از تخصص های مهم GE در زمینه پرینت سه بعدی است. اگرچه بیانیه مطبوعاتی در مورد تکنولوژی های سه بعدی مورد استفاده اطلاعاتی نمی دهد، اما فرض بر این است که فرایندهای مبتنی بر فلز و پودر را شامل می شود. راه حل های GE به لطف خریدهای قبلی Arcam و Concept Laser به ترتیب بر روی  Electron Beam Melting و  Direct Metal Laser Melting متمرکز شده است. در همین حین، دانشگاه برکلی بر توسعه و کاربری متریال های جاذب در سیستم تمرکز خواهد کرد در حالی که تیم دانشگاه آلابامای جنوبی به انتخاب متریال مناسب کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پروژه می توانید به بیانیه ی تبلیغاتی آن ها مراجعه کنید.

تصویر شماتیک استخراج کننده ی کربن نهایی

نگاره 3) تصویر شماتیک استخراج کننده ی کربن نهایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *