4.8/5 - (51 امتیاز)

سفارش پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی فرایندی است که در آن یک مدل سه بعدی کامپیوتری تبدیل به یک مدل سه بعدی واقعی می شود که جنس آن را می توانیم انتخاب کنیم. در این فرایند که به صورت افزایشی است مدل به تعداد زیادی سکشن یا مقطع تبدیل شده و روی هم قرار می گیرد در بعضی از روش های پرینت این لایه ها توسط لیزر از یک مایع رزینی یا پودر سفت شده و ایجاد می شوند.

سفارش پرینت سه بعدی

انواع روش های پرینت سه بعدی

  • پرینت سه بعدی Fused Deposition Modeling) FDM)
  • پرینت سه بعدی SLA یا استریولیتوگرافی
  • تکنولوژی پرینت سه بعدی SLS

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای پرینت سه بعدی وجود دارد که بر حسب نیاز و بسته به نوع استفاده از مدل پرینت شده می توانیم روش پرینت را انتخاب کنیم. در انتخاب روش پرینت آیتم های زیادی موثر هستند مانند: استحکام قطعه، قیمت پرینت سه بعدی قطعه, تعداد قطعات چاپ شده، زمان چاپ مدل سه بعدی و…

ما در پرینت سه بعدی فیلانو به صورت کاملا تخصصی از روش پرینت سه بعدی FDM استفاده می کنیم و این تضمین را به مشتریان خود می دهیم که یکی از بهترین و با کیفیت ترین ها در این زمینه هستیم و طیف گسترده مشتریان ما از شرکت های تولیدی و طراحی تا مجسمه سازی و قالب سازی و همینطور دانشجویان رشته های مختلف و همینطور نطرات شما عزیزان این ادعای ما را ثابت می کند. اما ما در پرینت سه بعدی فیلانو چکار می کنیم…؟ با ما همراه باشید تا مراحل ثبت سفارش پرینت سه بعدی از مدل سه بعدی شما را با هم ببینیم.

 

نحوه سفارش پرینت سه بعدی

برای سفارش پرینت سه بعدی کافیست فایل سه بعدی خود را از طریق راه های ارتباطی ما که در صفحه تماس با ما آمده است، برای ما ارسال کنید تا برآورد قیمت پرینت سه بعدی و زمان پرینت برای شما ارسال شود.

سفارش پرینت 3 بعدی

روش پرینت سه بعدی FDM

FDM یک فرایند چاپ سه بعدی و ارزانترین روش استفاده شده در پرینت سه بعدی است که از یک رشته مواد ترموپلاستیک به نام فیلامنت استفاده می کند. این رشته یا فیلامنت (Filament) از طریق یک اکسترودر در حال حرکت و گرم از یک قرقره بزرگ تغذیه می شود. فیلامت ذوب شده و لایه لایه روی هم قرار می گیرد. انتهایی ترین بخش اکسترودر نازل (Nozzle) نام دارد که در دو بعد حرکت می کند تا یک لایه را پرینت کند. سپس با جابجایی در حور Z  یا همان ارتفاع لایه بعدی شروع می شوددر هنگام حرکت در محور Z  برای شروع لایه جدید فرایند اکسترود متوقف می شود و دوباره با شروع لایه جدید آغاز می شود. سَری پرینت سه بعدی یا اکسترودر بخشی است که فیلامنت در آن ذوب شده و به صورت ادامه دار از بخش نازل خارج می شود. فیلامنت های مورد استفاده برای پرینت تنوع زیادی دارند مانند: آکریلونیتریل بوتادین استایرن ABS، پلی لاکتیک اسید PLA، پلی استایرن HIPS، پلی اورتان ترموپلاستیک TPU و پلی آمیدهایی مانند نایلون Nylon. شما می توانید با خرید فیلامنت مدنظرتان محصولات خود را به صورت سه بعدی پرینت کنید.

 

تاریخچه پرینت سه بعدی fdm

 FDMتوسط  S. Scott Crump، مؤسس Stratasys در سال 1988 توسعه یافت. با اتمام تاریخ انقضای حق امتیاز این تکنولوژی در سال 2009، هر شخصی می می تواند بدون نیاز به پرداخت هزینه ای به Stratasys، از این تکنولوژی استفاده کند. این مسئله سبب افت قیمت این تکنولوژی نیز شده است. با این حال Stratasys همچنان صاحب امتیاز نام تجاری FDM است.

 FDMدر حال حاضر محبوب ترین روش و یکی از ارزانترین روش ها برای استفاده در پرینت سه بعدی است. روش های دیگری غیر از FDM هستند که نتایج بهتری می دهند اما بسیار گران و پر هزینه هستند به همین خاطر بیشترین سهم بازار خدمات پرینت سه بعدی به همین روش اختصاص دارد.

 

هزینه پرینت سه بعدی fdm

از سال 2010 هزینه پینت سه بعدی به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده است. دستگاه هایی که نزدیک به 20000 دلار قیمت داشتند؛ اکنون به زیر 1000 دلار کاهش پیدا کرده اند. پروژه ی منبع باز Fab@Home پرینترهایی را برای مصارف عمومی با ه چیزی که قابلیت اکسترود شدن داشته باشد، توسعه داده است؛ از شکلات گرفته تا درزگیرهای سیلیکونی و واکنش دهنده های شیمیایی. پرینترهای مابعد طرح های پروژه، از سال 2012 در قالب کیت یا به صورت از پیش مونتاژ شده با قیمت 2000 دلار در دسترس هستند.

پرینترهای LulzBot 3D از شرکت Aleph Objects نمونه ی دیگری از کاربرد منبع باز تکنولوژی FFF است. این پرینتر در حال حاضر تنها مورد موجود در بازار است که از بنیاد Free Software گواهی “Respects your freedom.” یا “به آزادی شما احترام می گذارد.” دریافت کرده است.

متریال پرینت سه بعدی fdm

پلاستیک متداول ترین متریال پرینت سه بعدی از طریق FFF و سایر انواع EAM است. پلیمرهای متنوعی ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند از جمله: ABS، PLA، PC، HDPE، PETG، PPSU و HIPS. به طور کلی، پلیمر نوعی فیلامنت ساخته شده از رزین بکر است. به علاوه، فلوروپلیمرها مانند لوله های PTFE به دلیل مقاومت حرارتی بالا در این پروسه مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلیت به ویژه در انتقال فیلامنت بسیار مفید است.

چندین کلاس متریال را می توان اکسترود و پرینت سه بعدی کرد:

  • پلیمرهای ترموپلاستیک که معمول ترین کاربرد FDM است.
  • متریال کامپوزیتی با ماتریکس پلیمری و فیبرهای سخت کوتاه با بلند.
  • دوغاب های سرامیکی و خاک رس که اغلب در ترکیب با روش روبوکستینگ استفاده می شوند.
  • مخلوط های سبز پودرهای فلزی یا سرامیکی و چسب های پلیمری که در EAM فلز و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند.
  • خمیرهای غذایی.
  • خمیرهای بیولوژیکی مورد استفاده در بایوپرینتینگ.

از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارزان بودن روش پرینت سه بعدی FDM نسبت به سایر روش های چاپ و پرینت سه بعدی
  2. کیفیت مطلوب و قابل قبول نسبت به هزینه و زمان پرینت
  3. از سریعترین روش های پرینت سه بعدی است
  4. سنباده خور بودن و رنگ پذیری مناسب مدل های پرینت شده در پرینت سه بعدی FDM
  5. امکان انتخاب انواع مواد پرینت در روش FDM مانند: PLA, ABS, PETG
  6. مناسب برای پرینت سه بعدی با تعداد بالا

برای شروع مراحل ثبت سفارش چاپ سه بعدی به یک فایل سه بعدی نیاز داریم. این فایل سه بعدی می تواند در نرم افزارهای مختلفی طراحی شده باشد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد.

اگر هنوز فایل سه بعدی ندارید و مثلا یک ایده یا تصویر دو بعدی دارید می توانید از بخش طراحی سه بعدی فیلانو کمک بگیرید تا فایل سه بعدی برای شما طراحی شود. اگر به جای ایده ذهنی یا تصویر دو بعدی بخواهید از روی یک قطعه طراحی کنید نیز امکان پذیر است. برای این منظور می توانید آبجکت یا قطعه مورد نظر را اسکن سه بعدی کنید یا طراح با استخراج ابعاد و اندازه قطعه مورد نظر آنرا دوباره طراحی کند و یک فایل سه بعدی از قطعه شما ساخته شود.

پرینت سه بعدی

نرم افزارهای طراحی سه بعدی

برای طراحی سه بعدی در حوزه های مختلف می تواند از نرم افزارهای زیادی استفاده کنید که بعضی از معروف ترین آنها را مشاهده می کنید:

  1. نرم افزارهای مهندسی مانند سالیدورکس ( Solidworks), کتیا ( Catia), راینو ( Rhino), اینونتور ( Inventor), اتوکد ( Autocad) و …
  2. نرم افزارهایی که بیشتر در زمینه ساخت انیمیشن و بازی های کامپیوتری استفاده می شوند مانند تری دی مکس ( 3dsmax), مایا ( Maya)، مودو ( Modo), زیبراش ( Zbrush) و …
  3. نرم افزارهایی که بیشتر در زمینه های معماری و دکوراسیون کاربرد دارند مانند اسکچ آپ ( Sketchup), رویت ( Revit) و …

 

فرمت فایل برای پرینت سه بعدی

یکی دیگر از موارد مهم هنگام سفارش پرینت سه بعدی پلاستیکی، فرمت فایلی است که قصد پرینت آن را دارید. بعد از ساخت مدل سه بعدی برای ارسال فایل باید از فرمت هایی استفاده کنید که برای نرم افزارهای جی کدگیری قابل شناسایی باشند. معمولا از فرمت stl به صورت یکپارچه در همه نرم افزارهای جی کدگیری استفاده می شود اما در بعضی از این نرم افزارها فرمت های دیگری مانند obj نیز استفاده می شود. اما معمولا واحد‌های پرینت سه بعدی از نرم افزارهای واسط برای ویرایش و تبدیل فرمت استفاده می کنند بنابراین با فرمت های دیگری مانند step, iges, 3ds, skp, dwg و …نیز می توانید فایل خود را ارسال کنید.

نکات مهم هنگام ساخت فایل سه بعدی 

  • واحد اندازه گیری در پرینت سه بعدی

حتما تا جای ممکن سعی کنید از واحد میلی متر برای طراحی و مدلسازی سه بعدی استفاده کنید.

  • مقدار مناسب تعداد مش ها در نرم افزارهای مش مدلینگ

در صورت طراحی و مدلسازی در نرم افزارهای مش مدلینگ سعی کنید کیفیت مناسبی را برای مش ساخته شده در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام ساخت فایل سه بعدی 

  • کیفیت فایل های خروجی برای پرینت سه بعدی

هنگام خروجی گرفتن از نرم افزارهای مورد نظر به تنظیمات و مقدار مش تعیین شده دقت کنید تا فایل خروجی افت کیفیت نداشته باشد

  • فایل سه بعدی حتما باید ضخامت داشته باشد تا قابل پرینت باشد

مدل ساخته شده حتما باید سالید باشد و پوسته ها ضخامت داشته باشند سطوحی که ضخامت نداشته باشند برای نرم افزارهای جی کدگیری قابل شناسایی نیستند.

نکات مهم پرینت سه بعدی

  • مدل سه بعدی باید کاملا بسته باشد

آبجکت کاملا بسته باشد یعنی لبه ها و گوشه های باز ( Naked Edge) نداشته باشد

نکات پرینت سه بعدی

  • ضخامت قابل قبول برای پرینت سه بعدی

انتخاب ضخامت مناسب برای پرینت محصولات هنگام دریافت سفارش پرینت سه بعدی، از نکات دیگری است که باید به آن توجه کنید. دیواره ها از قسمت های بسیار مهم یک قطعه ی پرینت سه بعدی هستند زیرا که به عنوان پوسته ی یک پرینت عمل می کنند. در روش های ساخت سنتی، قطعات یک پرینت پر یا توخالی هستند و هیچ تمایزی بین مناطق داخلی و خارجی مدل وجود ندارد. در مقابل، فضای داخلی و خارجی قطعات پرینت سه بعدی از نظر تکنیکی جدا هستند زیرا دستگاه دو منطقه را به روشهای کاملاً متفاوتی پرینت می کند.

پرینت سه بعدی

برای درک بیشتر این موضوع می توانید فیلم زیرا را ببینید:

 

 

  • ساپورت گذاری و زوایایی که ساپورت می خورند

در فرایند پرینت سه بعدی کنترل زوایایی که ساپورت می خورند بسیار مهم است چون معمولا جاهایی که ساپورت می خورند کیفیت کمتری دارند و صافی سطح مناسبی ندارند. معمولا سطوحی که زوایای کمتر از 45 درجه دارند ساپورت گذاری می شوند بنابراین اگر در مرحله طراحی و مدلسازی بتوانیم تعداد این زوایا را کاهش دهیم به افزایش کیفیت پرینت سه بعدی کمک بسیار زیادی کرده ایم و علاوه بر کیفیت در زمان و هزینه پرینت سه بعدی نیز صرفه جویی خواهد شد.

کنترل زوایای ساپورت خورده در پرینت سه بعدی

  • فاصله مناسب برای قطعاتی که داخل هم حرکت می کنند

برای طراحی قطعاتی که داخل هم حرکت می کنند حتما باید فاصله مناسبی در نظر بگیرید تا هنگام لایه گذاری به هم نچسبند. در هنگام پرینت می توانید بعضی قطعات را که در حالت عادی امکان مونتاژ آنها وجود ندارد به صورت مونتاژ شده و داخل هم پرینت کنید و حتما باید بین این قطعات فاصله مناسبی را در نظر بگیرید. کمترین فاصله مناسب برای دو قطعه که قرار است داخل هم حرکت کنند 0.4 میلی متر است که اگر از این مقدار هم بیشتر باشد بهتر است.

ایجاد فاصله برای قطعاتی که داخل هم حرکت می کنند

  • کمترین قطر سوراخ هایی که قابلیت پرینت شدن دارند

در طراحی قطعاتی که دارای سوراخ هستند حتما دقت کنید که قطر این سوراخ ها کمتر از 1 میلی متر نباشد. دیواره ها در سوراخ هایی با قطر کمنر از 1 میلی متر با توجه به شرینکیج pla به هم نزدیک شده و امکان پر شدن سوراخ بسیار زیاد است.

نکات مهم در پرینت سه بعدی

  • انتخاب ماده مناسب برای پرینت سه بعدی

انتخاب ماده مناسب برای پرینت سه بعدی بسیار اهمیت دارد با توجه به اینکه ما در پرینت سه بعدی فیلانو فقط از روش fdm برای پرینت سه بعدی استفاده  می کنیم حتما باید در انتخاب این ماده پرینت سه بعدی عوامل زیر را در نظر بگیرید:

1.اندازه قطعه:

اندازه قطعه ای که می خواهید پرینت کنید را باید در انتخاب متریال پرینت سه بعدی در نظر بگیرید. هر چقدر اندازه قطعه بزرگتر باشد پرینت آن با موادی مانند abs که شرینک زیادی دارند سخت تر خواهد بود. اما قطعات کوچک را می توانید با abs یا petg به راحتب پرینت کنید.

2.مورد استفاده قطعه پرینت شده:

می خواهید از قطعه پرینت شده برای چه منظوری استفاده کنید…؟ جواب این سوال می تواند به متریال انتخاب شده برای پرینت سه بعدی مربوط باشد. مثلا فرض کنید قرار است قطعه پرینت شده در یک دستگاه به عنوان چرخ دنده استفاده شود و نیاز به استحکام بالایی دارد در این مورد مطمئما فیلامنت نایلون انتخاب مناسبی خواهد بود یا مثلا قرار است قطعه پرینت شده مقاومت دمایی بالایی داشته باشد در اینصورت ABS فیلامنت مناسبی برای پرینت خواهد بود.

3.هزینه و قیمت پرینت سه بعدی قطعه مورد نظر:

هزینه و قیمت پرینت سه بعدی یکی از موارد بسیار مهم هنگام سفارش پرینت سه بعدی است. در میان فیلامنت های موجود ABS ایرانی ارزانترین فیلامنت موجود در بازار ایران است که هم مواد اولیه آن داخلی است و هم در داخل ایران تولید می شود و از کیفیت مطلوبی هم نسبت به فیلامنت های ABS خارجی برخوردار است. پس از آن نیز PLA ایرانی دومین فیلامنت ارزانی است که در پرینت سه بعدی به روش FDM می توان استفاده کرد. فیلامنت های خارجی ABS  و PLA و فیلامنت هایی مانند PETG، نایلون Nylon، فیبرکربن، فیلامنت چوب، فیلامنت انعطاف پذیر و …در جایگاه های بعدی از لحاظ قیمت هستند.

نکته: توجه داشته باشید در مواردی که قطعات پرینت شده قرار است دوام زیادی داشته باشند و استحکام و کیفیت سطوح آنها مهم است بهتر است از فیلامنت های با کیفیت بالا استفاده کنید تا کارایی مناسب برای هدف مورد نظر را داشته باشند.

برای سفارش پرینت سه بعدی پلاستیکی می توانید، فایل سه بعدی خود را از طریق واتس اپ، تلگرم و یا ایمیل فیلانو برای ما ارسال کنید تا برآورد قیمت پرینت سه بعدی و زمان پرینت برای شما ارسال شود

سوالات متداول پرینت سه بعدی

در هر نرم افزار سه بعدی که مدل خود را ساخته اید کافی است به بخش اکسپورت Export که معمولا در منو فایل نرم افزار است مراجعه کرده و با فرمت STL از فایل خود خروجی بگیرید.

با تمام نرم افزارهایی که توانایی مدلسازی سه بعدی دارند می توانید ایده خود را سه بعدی کنید. نرم افزارهایی از قبیل راینو، سالیدورکز، کتیا، تری دی مکس، اسکچ آپ، رویت، مایا و …که در طراحی بیشتر از بقیه نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اطلاع از هزینه پرینت و برآورد قیمت حتما باید فایل خود را برای ما ارسال کنید، بدون ارسال فایل برآورد قیمت انجام نخواهد شد.

بعد از ارسال فایل از طرف شما با فرمت مشخص شده، زمان و هزینه پرینت با توجه به کیفیت تعیین شده از طرف شما محاسبه شده و قبل از اینکه پرینت شود به اطلاع شما می رسد. در صورت تایید معمولا 40 الی 60 درصد هزینه محاسبه شده به عنوان پیش پرداخت دریافت می شود تا پرینت کار شروع شود. بعد از اتمام پرینت نیز باقی هزینه دریافت شده و آبجکت پرینت شده در تهران با الوپیک و برای شهرستان با پست سفارشی ارسال می شود.

امکان مراجعه حضوری برای سفارش پرینت و یا دریافت ابجکت پرینت شده وجود دارد که از این لینک می توانید ساعت کاری و آدرس ما را ببینید.

اگر مشکل فایل ارسالی برای پرینت سه بعدی در حد نهایتا 1 ساعت برطرف شود به رایگان این کار برای شما انجام می شود اما اگر ویرایش فایل زمان بیشتری نیاز داشته باشد هزینه ویرایش و آماده سازی فایل به هزینه پرینت اضافه شده و قبل از انجام هر گونه کاری به شما اطلاع داده می شود تا بعد از موافقت شما فایل آماده شده و پرینت شود.

بله، امکان انتخاب رنگ در صورت بودن موجود فیلامنت رنگی مورد نظر وجود دارد. حتما قبل از شروع پرینت رنگ مورد نظر خود را اعلام فرمایید تا امکان موجودی یا تهیه رنگ مورد نظر را شما بررسی شود.

خیر

قیمت رنگ های دیگر پرسنت سه بعدی با سفید یکی است مگر اینکه بخواهید از فیلامنت هایی مانند چوب، فیلامنت مس، برنز، آلومینیوم و یا انواع دیگر فیلامنت هایی که در بازار موجود است استفاده کنید که نسبت به فیلامنت معمولی pla قیمت بیشتری دارند.

بله

ما در مجموعه فیلانو واحد طراحی هم داریم که بر اساس خواسته های شما فایل سه بعدی تهیه شده و پرینت می کنیم.

بله وجود دارد

ابتدا از روی عکس مورد نظر شما فایل سه بعدی تهیه می شود که البته هزینه طراحی سه بعدی جداگانه محاشبه می شود. بعد از آماده سازی فایل سه بعدی برآورد هزینه و زمان پرینت سه بعدی به شما اعلام می شود.

بله

برای پرینت از روی قطعه باید فایل سه بعدی از آن تهیه شود که به دو صورت امکان پذیر است.

  • اگر قطعه خیلی پیچیده نباشد می توان با اسکن سه بعدی فایل آنرا تهیه کرده و از روی آن پرینت کنیم.
  • در روش دوم قطعه توسط طراح سه بعدی اندازه برداری می شود و فایل سه بعدی آن توسط طراح در یک نرم افزار سه بعدی ساخته می شود.

بله در فیلانو یکی از دسته بندی های مطالب را به مشکلات پرینت سه بعدی اختصاص داده ایم و شما میتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

16 دیدگاه در “سفارش پرینت سه بعدی

  1. آتوسا گفت:

    سلام
    این تلورانسی که نوشتین برای همه کیفیت ها یکسانه؟ مثلا برای ۳۰۰ میکرون و ۵۰ میکرون؟
    چون من چند بار پرینت سه بعدی گرفتم اما هنوز به عدد مناسبی نرسیدم؟

    1. سلام…بستگی به پیچیدگی مدل و اینکه دقیقا این تلورانس و برای کجای مدل قراره در نظر بگیرید هم داره…ولی در کل بله همین حدود کافیه برای کیفیت های مختلف…

  2. المیرا نصیری گفت:

    سلام
    برای سفارش پرینت سه بعدی فایل و خودتون می سازین؟ما عکس کارمون و داریم یک لیوانه، بفرستیم مدلش و می تونید بسازین

    1. سلام…سلامت باشید…بله…واحد طراحی داریم…توی واتس اپ به این شماره پیام بدین و عکس کارتون و بفرستین تا طراحمون باهاتون تماس بگیره…
      09107599077

  3. امین گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بدونم برای چاپ سه بعدی مثلا من یک فایل طراحی کوادکوپتر دارم که میخام چاپش کنم اما نمیدونم ابعادش در چه حده مثلا خیلی بزرگه یا خیلی کوچیک چون میخام اندازه یک کوادکوپتر معمولی باشه میخاستم بدونم پرینتر سه بعدی بر اساس همون ابعاد چاپش میکنه یا میشه ابعاد رو بهش داد مثلا در ابعاد واقعی چاپش کنه
    یا مثلا اگه فایلش رو برای شما بفرستم شما میتونید اون رو اندازه یک کوادکوپتر واقعی چاپ کنید قسمت های مختلفش رو .امیدوارم منظورم تونسته باشم خوب رسونده باشم

    1. سلام…سلامت باشید…
      برای این کار باید سرچ کنید و ابعاد واقعی کوادکوپتر و پیدا کنید و خودتون توی فایل اون اندازه رو اعمال کنید یا اینکه اندازه اش و به ما بگید ما براتون با اون اندازه دلخواه پرینتش کنیم…بله هر اندازه ای که بخواین می تونیم به مدل بدیم و ازش پرینت سه بعدی بگیریم..

    2. بابک گفت:

      یکی از بهترین مجموعه های پرینت سه بعدی که علاوه بر کیفیت هم مطالب آموزشی خوب میذارید هم با اخلاق هستین
      مانا باشید

      1. سلام مهندس جان…خیلی لطف دارین آقا…سلامت باشید…🙏🌺

  4. رضا گفت:

    رضا ستاک
    سلام خسته نباشید من نیاز به آموزش کار با پرینتر های ۳ بعدی fdm دارم خواستم ببینم شما در این زمینه آموزش میدین ؟ ظرافت و دقت کارهای سایت رو دیدم عالین…ممنون میشم اگر در این زمینه کمکم کنید…

    1. سلام مهندس جان…سلامت باشید…شما لطف دارید…
      با شماره 09107599077 تماس بگیرین با آقای حامدی فر تو این زمینه صحبت کنید…امیدوارم بتونن کمکتون کنن…🙏🌺

  5. بابک گفت:

    یکی از بهترین مجموعه های پرینت سه بعدی که علاوه بر کیفیت هم مطالب آموزشی خوب میذارید هم با اخلاق هستین
    مانا باشید

    1. سلام مهندس جان…خیلی لطف دارین آقا…سلامت باشید…🙏🌺

  6. الهه سعیدی گفت:

    سلام خسته نباشید. برای هزینه پرینت فیلامنت و جدا حساب می کنید می کنید؟

    1. سلام…سلامت باشید…
      خیر…هزینه فیلامنت و و ساعت دستگاه با هم به همراه کیفیت پرینت و پیچیدگی قطعه قیمت پرینت سه بعدی و تعیین می کنند…🙏🌺

  7. Mohammad گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من یک فایل طراحی دارم که باید با فلزاتی مانند Inconel 718 پرینت و ساخته بشه.
    میخواستم بدونم که در مجموعه شما امکان پرینت سه بعدی فلزات فلزات وجود دارد یا خیر؟
    و اینکه اگر این امکان در مجموعه شما در دسترس نیست، برای این کار باید به کجا مراجعه کنم؟
    و اینکه من یک قطعه پلاستیکی دارم که میخواهم تبدیل به طراحی سه بعدی شده و سپس مشابه آلومینیومی آن ساخته شود، آیا در بخش طراحی فیلانو چنین کاری پذیرفته می شود؟؟
    با تشکر

    1. سلام…سلامت باشید…
      متاسفانه ما تو مجموعه مون امکان پرینت سه بعدی فلزات و نداریم…تو گوگل سرچ کنید پرینت سه بعدی فلز پیدا می کنید..در کل شرکت های زیادی نیستن که خدمات پرینت سه بعدی فلز و ارئه میدن…
      بله ما طراحی سه بعدی هم انجام میدیم…با شماره 09107599077 تماس بگیرین راهنماییتون میکتن…🙏🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *