اخبار پرینت سه بعدی

فناوری جدید که پرینت فلزات مختلف با یک پرینتر سه بعدی را ممکن می کند

فناوری جدید که پرینت فلزات مختلف با یک پرینتر سه بعدی را ممکن می کند
5/5 - (1 امتیاز)

تیمی از محققان روسی از آزمایشگاه کاتالیست MISiS دانشگاه ملی علم و فناوری مسکو، خبر از توسعه فرآیند جدیدی دادند که قابلیت پرینت چندین فلز بر روی یک پرینتر دارد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، این فناوری جدید قابلیت پرینت فلزات و طیف گسترده ای از آلیاژها را دارد و مانند یک “جدول تناوبی افزودنی” واقعی، امکان انتخاب فلزات را فراهم می کند.

این خبر بسیار بزرگی است، زیرا به طور کلی، فلزات گروه‌های مختلف، نیازمند روش های پرینت متفاوتی نیز هستند، و بنابراین دستگاه باید مدام هنگام تعویض بین فلزات پیکربندی شود.

محققان با استفاده از یک پرینتر فلزی از شرکت روسی Addsol، پرینتر را به نحوی توسعه دادند که اکنون قادر به پرینت فلزات متنوعی از انواع ری اکتیو و غیر واکنشی است و حتی در همان زمان به مهندسان اجازه می دهد تا یک پالت کامل از آنها را ایجاد کنند. آلیاژها این امر با استفاده از طیف وسیعی از کاتالیزورها و مواد افزودنی که توسط محققان ایجاد شده است، امکان پذیر است.

فناوری جدید که پرینت فلزات مختلف با یک پرینتر سه بعدی را ممکن می کند

نگاره 1) این پرینتر به نحوی توسعه یافته که قادر به پرینت فلزات مختلف است

با این سیستم جدید، محققان ادعا می‌کنند که می‌توانند تقریباً هر فلزی را چاپ کنند، از جمله منیزیم، که در گرما تمایل به سوختن و شعله‌ور شدن دارد. به طور معمول چاپ با منیزیم نیاز به استفاده از فلاکس های نمکی برای جلوگیری از اشتعال فلز دارد. با این حال، با این فرآیند جدید، محققان می‌توانند فلز واکنش‌دهنده را با تنظیم چند پارامتر پرینتر و سیستم دمنده آن چاپ کنند.

با این فرآیند، تیم امیدوار است که بتواند ایمپلنت های پزشکی مختلف را با منیزیم پرینت کند، از جمله ایمپلنت های فک و صورت و فیکساتورهای استخوان.

سایر این ترکیبات چند فلزی نیکلید تیتانیوم و نئودیمیم-آهن-بور است.

اولی به دلیل خاصیت فوق الاستیسیته ارزشمند است و در زمینه پزشکی کاربرد دارد و دومی برای ساخت آهنربا مورد استفاده قرار می گیرد. تا به حال، ساخت آهنرباها کار نسبتاً پر زحمتی بوده است، که محققان ادعا می کنند به لطف استفاده از این فرآیند جدید، اکنون بسیار آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، پرینتر در حال حاضر قادر به پرینت فلزات و انواع آلیاژهای مس و برنز است، که این روزها به دلیل خواص حرارتی برترشان، در ساخت موتورهای موشکی محبوبیت پیدا کرده اند.

با استفاده از پرینتر فلزی ساخته شده و اصلاح شده، محققان ادعا می کنند که تولید این آلیاژها با 30% هزینه ی کمتر تر از آنچه در حال حاضر با سایر پرینترهای فلزی تجاری موجود در بازار ممکن است، امکان پذیر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پرینتر Addsol که پرینتری اصلاح شده از نوع SLM است، می توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *