اخبار پرینت سه بعدی

WASP فروشگاه پاپ آپ دیور را پرینت سه بعدی می کند

WASP فروشگاه پاپ آپ دیور را پرینت سه بعدی می کند
5/5 - (1 امتیاز)

برند مد لوکس فرانسوی Dior از تخصص سازنده پرینترهای سه بعدی WASP در صنعت ساخت و ساز استفاده کرد تا آخرین مجموعه خود را به نمایش بگذارد. فروشگاه خلاقانه ی پاپ آپ دیور در ساحل Jumeira در دبی واقع شده است که دو سازه ی مدولار پاپ آپ پرینت سه بعدی با استفاده از متریال های طبیعی هستند. دیوارهای بیرونی با نقش برجسته ای از موتیف معروف کیف های «لیدی دیور» پرینت شده اند. ساختمان‌های مدور توسط WASP طراحی شده‌اند و مجموعه Dioriviera توسط Maria Grazia Chiuri، ملزومات ساحلی Dior Maison و طرح های منتخب از مجموعهDior Cruise 2022 را در خود جای داده‌اند.WASP فروشگاه پاپ آپ دیور را پرینت سه بعدی می کند

این تلاش WASP در راستای ماموریت این شرکت برای ایجاد خانه های سازگار با محیط زیست پرینت سه بعدی با استفاده از متریال طبیعی صورت گرفته است. این فروشگاه از 25 اکتبر 2021 تا 22 مارس 2022 باز خواهد بود.
برای پروژه با دیور، این سازنده ی AM از سیستم پرینت سه بعدی Crane WASP خود برای ایجاد چنین ساختارهای لوکسی استفاده کرد. با استفاده از تکنیک های پیشرفته ساخت و ساز دیجیتال، WASP توانست ساختمان دایره ای را با حداقل ضایعات پرینت سه بعدی کند که در مقایسه با روش های ساخت و ساز سنتی تاثیرات مخرب زیست محیطی را کاهش می دهد. ساختمان فروشگاه Dior با استفاده از 2 پرینتر Crane WASP به طور همزمان ساخته شد که نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده. مساحت کل 80 متر مربع است و از 55 تن مواد چاپی استفاده شده است. این سازه های مدولار در مجموع به 120 ساعت برای چاپ نیاز داشتند.

WASP فروشگاه پاپ آپ دیور را پرینت سه بعدی می کند

از نظر ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست، WASP پیشرفت چشمگیری در ماموریت شرکت خود داشته است. بسیاری از پروژه‌های معماری پرینت سه‌بعدی بر پایه بتن هستند که ردپای کربن بسیاری از خود به جا می گذارد. در اکتبر 2019، WASP همکاری اش را با متخصصان معماری در مدرسه پایداری ایتالیا برای برنامه ریزی پروژه خانه زیست محیطی TECLA آغاز کرد. پروژه TECLA در اوایل سالی که گذشت تکمیل شد و پایه و اساس پروژه‌های آینده مانند پاپ‌آپ دیور را گذاشت. پرینتر Crane WASP این قابلیت را دارد که از سنگ های طبیعی، مصالح ساختمانی قابل استفاده ایجاد کند. این پرینتر همچنین قابلیت استفاده مجدد از خرابه های ساختمانی را برای ایجاد مواد جدید دارد. علاوه بر این، Crane WASP می‌تواند ژئوپلیمرها را با خاک رس مخلوط کند تا مصالح ساختمانی ایجاد کند. اگرچه، بر اساس وب‌سایت WASP، این قابلیت خاص هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژه Crane WASP دیور می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *