اخبار پرینت سه بعدی

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند
میزان رضایت شما

مواد و متریال، اساس صنعت AM هستند، زیرا می توانند تفاوت بسیاری در کاربردها ایجاد کنند. داشتن مواد با خواص فیزیکی برتر چیزی است که به AM امکان داده است تا به طور فزاینده‌ای برای محصولات نهایی مورد استفاده قرار گیرد، چه پلاستیک باشند، چه کامپوزیت، فلز یا یکی از بسیار متریال نوآورانه‌ای که در پرینت سه بعدی استفاده می‌شوند، مانند غذا یا سلول. در این رتبه‌بندی، نگاهی دقیق‌تر به برخی از خلاقانه ترین متریال های حاضر در Formnext 2021، می‌کنیم.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

شرکت Fabulous از دو پودر صنعتی جدیدش رونمایی کرد

تولیدکننده پودر پرینت سه بعدی Fabulous پس از ارائه مجموعه ی «ایمنی و امنیت» چند ماه پیش خود که شامل مواد Bluecare برای صنایع غذایی می‌شود، از دو ماده جدید PA11 سازگار با فناوری‌های بستر پودری در Formnext 2021 رونمایی می‌کند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

Fabulous با تکیه بر پتنت های اخیر خود، به سمت تولید پودرهای رنگ آمیزی شده حرکت کرده است، که با “Red Stop” یک ترموپلاستیک قرمز رنگ قابل تشخیص برای تولید قطعات ایمنی شروع و با ماده دوم، به نام DETECT، یک پودر مغناطیسی آبی سرمه ای قابل تشخیص توسط اشعه ایکس ادامه پیدا کرد که برای تعدادی از صنایع از جمله پزشکی، هسته ای و غذایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: فیلامنت چیست؟

شرکت Silicones برای AM

Elkem Silicones همانطور که از نامش مشخص است، در تولید سیلیکون تخصص دارد و بازار AM را به ویژه با محصولات سری AMSil™ & AMSil SILBIONE™ خود، که با تکنولوژی LDM، یک فرآیند اکستروژن، سازگار است، هدف قرار داده است. اولین سری، AMSil™ برای صنایعی چون خودرو، هوانوردی و یا حتی الکترونیک در نظر گرفته شده است. دومی برای بخش پزشکی طراحی شده است و یک سیلیکون بادوام و سازگار با محیط زیست ارائه می دهد.
توجه داشته باشید که سیلیکون‌های Elkem برای AM، پایداری حرارتی عالی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و UV خوب و مجموعه فشرده‌سازی ارائه می دهند. آنها همچنین دارای خواص دی الکتریک هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

شرکت UpNano دو متریال نوآورانه را برای کاربردهای نوری معرفی می کند

استارت آپ وینی UpNano از دو متریال جدید برای بازار AM رونمایی می کند: UpBlack و UpOpto. اینها فوتوپلیمرهایی هستند که با فرآیند پرینت سه بعدی 2PP اختصاصی این شرکت سازگار هستند. به عنوان مثال، گفته می شود که UpOpto مناسب پرینت قطعات نیمه شفاف است و UpBlack پرینت قطعات مشکی غیر شفاف را ممکن می کند. دومی در گذشته به دلیل ماهیت جاذب رنگ سیاه، برای پرینت سه بعدی بسیار چالش برانگیز بوده است. استفاده از UpBlack با NanoOne UpNano این مانع را از بین می برد. هنگامی که با UpOpto ترکیب می شوند، گفته می شود که هر دو ماده برای کاربردهای نوری، بیولوژیکی و پزشکی قابل استفاده هستند. UpBlack را می توان برای محفظه دستگاه های نوری استفاده کرد، در حالی که UpOpto را می توان برای لنزهای نوری استفاده کرد. UpOpto همچنین دارای گواهینامه EN ISO 10993-5:2009 است که بیانگر غیر سیتوتوکسیک بودن سازگاری آن با محیط زیست است.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

پرینت سه بعدی قالب های تزریق با Somos® WaterShed AF.

Covestro، تولیدکننده ی متریال آلمانی، همچنین رزین جدیدی را برای استریولیتوگرافی در Formnext 2021 ارائه خواهد کرد. به گفته سازنده، ویسکوزیته کم Somos® WaterShed AF آن را به ویژه برای تولید قالب های ریخته گری و سایر قطعات پیچیده با سطح بالایی از جزئیات مناسب می کند. کاربران همچنین از ثبات ابعادی بالای مواد و جذب رطوبت کم بهره می برند. طبق گفته Covestro، تمام مواد موجود در سری Somos® WaterShed دارای این ویژگی ها هستند و آنها را برای کاربردهایی در صنایع هوافضا، حمل و نقل، انرژی و آب و برق مناسب می کند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

فیبر کربن Sinterit PA11 برای SLS

فیبر کربن PA 11 به عنوان یک ماده کامپوزیت پودری مشتق شده زیستی معرفی شده است. این متریال مبتنی بر روغن کرچک از Sinterit بر پایه پلی آمید 11 تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده است و در نتیجه عملکرد و استحکام بهتری را ارائه می دهد. این متریال علاوه بر خواص حرارتی بالا از نسبت استحکام به وزن بالایی نیز برخوردار است که برای استفاده در بخش هایی مانند خودرو برای قطعات موتور اسپرت یا قطعات جایگزین فلزی و همچنین در مدل های هوافضا ایده آل است. علاوه بر این، خواص مکانیکی و حرارتی این ماده برای کاربردهای مختلف پزشکی مانند پروتزها بسیار ارزشمند است. با توجه به مقاومت ضربه ای فیبر کربن PA 11، یکی از قوی ترین و پرکاربردترین مواد موجود در بازار پودر SLS است.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

ترموپلاستیک های پایدار با کارایی بالا Lehvoss Group

گروه Lehvoss مجموعه ای از متریال های پرینت سه بعدی گرمانرم پایدار را توسعه داده است. با کاهش چشمگیر ردپای کربن، مواد شاخص این شرکت که پسوند “eco” را در نام محصول دارند، به عنوان مثال. LUVOTECH® eco، به عنوان متریال های پایدار به بازار عرضه می شوند زیرا با پلیمرهای بازیافتی ساخته شده اند که از فرآیندهای پس از تولید منشأ می گیرند. این مواد پلیمری سفارشی شده عملکرد فنی برتری را ارائه می دهند که بر اساس PA6، PA66، PC / ABS و PEEK هستند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

جدیدترین فوتوپلیمرهای Evonik

جدیدترین فتوپلیمرهای Evonik برای پرینت سه بعدی صنعتی، INFINAM® RG 3101 L و INFINAM® FL 6300 L نیز برای اولین بار در Formnext امسال ارائه خواهند شد. این مواد آماده برای استفاده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای کاربردهای سه بعدی سخت یا انعطاف‌پذیر مناسب باشند و می‌توانند با فرآیندهای پرینت سه بعدی فوتوپلیمر متداول از جمله SLA و DLP استفاده شوند. INFINAM® RG 3101 L دارای مقاومت عالی در برابر ضربه و حرارت بالا است، به این معنی که قطعات ساخته شده با استفاده از آن می توانند توسط ماشین آلات پردازش شوند زیرا در برابر شکستگی مقاوم می مانند حتی زمانی که تحت نیروهای شدید قرار گیرند. در همین حال، INFINAM® FL 6300 L اولین الاستومر مناسب صنعتی از کلاس فوتولیمر است که به کاربران امکان می دهد اشیاء سه بعدی انعطاف پذیر بالا با خواص مواد عالی که برای الاستومرها ضروری است بسازند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

متریال صنعتی Massivit3D

شرکت اسرائیلی Massivit 3D که به خاطر سیستم‌های پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ شناخته شده است، دو ماده جدید و هیجان‌انگیز را در Formnext 2021 عرضه کرده است. ژل برای پرینت سه بعدی ساخته شده است در حالی که Dimengel 300 (DIM 300) شفافیت بالایی را ارائه می دهد. هر دو ماده به عنوان راهی برای گسترش کاربردها برای مشتریانی که از ماشین‌های Massivit استفاده می‌کنند، به‌ویژه پرینتر Massivit 5000 که اخیراً راه‌اندازی شده است، ایجاد شده‌اند. آنها برای کاربردها در بسیاری از زمینه‌ها از جمله معماری، هوافضا، دریایی، خودرو و غیره مناسب هستند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

Arkema چندین ماده جدید را به نمایش خواهد گذاشت

شرکت فرانسوی مواد شیمیایی و پیشرفته Arkema نیز از جدیدترین مواد خود در نمایشگاه تجاری برای تعدادی از فناوری های مختلف پرینت سه بعدی رونمایی کرد. برای پخت در برابر اشعه ماوراء بنفش، آنها پنج فرمول سفارشی جدید با کارایی بالا N3D-TOUGH784، HT511، N3D – MODEL115، IC163 و PRO22802 دارند که پاسخگوی نیاز مشتریان در صنایع مختلف است. آنها همچنین دارای طیف جدیدی از مواد با اتلاف بسیار برای کاربرد های الکترونیکی پیشرفته هستند، از جمله کاربردهای فرکانس رادیویی، PRO14729، PRO14730 و PRO14731. علاوه بر فرآوری اشعه ماوراء بنفش، آنها همچنین پودر جدید SLS PEBAX را که همانطور که حدس می‌زنید برای پرینت سه بعدی SLS طراحی شده است، به نمایش خواهند گذاشت. الاستومر ترموپلاستیک که به طور جزئی پایه زیستی دارد، دارای استحکام، انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی است که آن را برای کاربردهای ورزشی، پزشکی و صنعتی مناسب می کند.

متریال های نوآورانه ای که در Formnext 2021 رونمایی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *