مقالات پرینت سه بعدی

متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP

متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP
میزان رضایت شما

پلی پروپیلن از مهمترین متریال های پلاستیکی، با خاصیت بازیافت و ویژگی های مکانیکی و مقاومت شیمیایی و سازش پذیری با طبیعت است. در تکنولوژی AM و به ویژه پرینت سه بعدی اکستروژن پایه، PP در صنایع گوناگون بسیاری مورد استفاده قرار ی گیرد. کمپانی PPprint بر روی پرینت این متریال تمرکز دارد. جدیدترین نوآوری آن ها، اولین متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP است که امکان ساخت قطعات پیچیده تر را فراهم می کند.

متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP

نگاره 1) متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP

پرینت سه بعدی پلی پروپیلن

برای پرینت موفقیت آمیز این متریال با استفاده از روش های جا افتاده ی پرینت سه بعدی اکستروژن پایه ای چون FFF، FDM و FGF سه نکته از اهمیت بالا برخوردار هستند.

  • اول: متریال مصرفی باید پیچ و تاب کم و قدرت چسبندگی و پیوند بین لایه ای بالایی داشته باشند.
  • دوم: بستر پرینت سه بعدی باید برای پرینت قطعات PP قابل اطمینان باشد و امکان جداسازی از قطعه بدون آسیب و بدون نیاز به چسب های اضافی را فراهم کند.
  • سوم: متریال ساپورت(نگهدارنده) برای پرینت قطعات پیچیده تر لازم است.

PPprint این سه چالش را برطرف کرده است. این کمپانی با متریال ساپورت “P-support 279” تنها کمپانی در سراسر جهان است که در حال حاضر راه حلی کامل برای پرینت سه بعدی موفقیت آمیز PP ارائه می دهد.

 P-support 279 امکان پرینت قطعات پیچیده را فراهم می کند و به سادگی و بدون آسیبی در دمای بالا، قابل جداسازی از قطعه است. این متریال از سختی بالا، پیچ و تاب کم و چسبندگی مناسب به قطعه ی PP و بستر پرینت برخوردار است. این ماده جاذب آب نیست و نیازی به خشک شدن پیش از استفاده در پرینت ندارد.

متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP

نگاره 2) متریال ساپورت برای پرینت سه بعدی PP

پلی پروپیلن

زمانی که به دنبال متریالی مناسب برای پرینت سه بعدی صنعتی می گردید، تعداد متریال هایی که پروفایل خاصیت های متناسبی داشته باشند محدود است. اما پلی پروپیلن قابلیتش جهت استفاده در قطعات فنی و پزشکی را در قالب های تزریق متریال و اکستروژن ثابت کرده است. مقاومت بالای شیمیایی در برابر اسید و الکل و آب و..، استحکام در برابر شکستن و چگالی کم از مزیت های این ماده است. قطعات PP به راحتی امکان شسته شدن دارند بدون اینه مشکلی ایجاد کنند و مهمتر امکان بازیافت به عنوان منبع انرژی و یا متریال را هم دارند.


منبع: all3dp.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *