در اوایل سال جاری، BCN3D تولیدکننده پیشرو پرینترهای FDM، تکنولوژی مدیریت ابری پرینتر سه بعدی AstroPrint را خریداری کرد. اکنون، با تکیه بر آن تکنولوژی ابری، این کمپانی مستقر در بارسلونا در تلاش برای راه اندازی یک پلتفرم ابری جدید است که امکان کنترل سه بعدی از راه دور و همچنین بهبود مدیریت منابع را با تعیین یک مکان برای مدیریت ساده گردشهای کاری سیستماتیک فراهم میکند.
BCN3D در حال حاضر راه حل های پرینت سه بعدی را در بیش از 60 کشور جهان با مشتریان اصلی از جمله Nissan، BMW، NASA و Louis Vuitton ارائه می دهد. “برای مشتریان کنونی BCN3D بهره بری از پروسه های AM در کسب و کارشان روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. یک شاخص گرایش این است که ماشین های BCN3D در حال حاضر به طور متوسط بیش از 12 ساعت در روز پرینت می کنند. با افزایش حجم قطعات پرینت، افراد بیشتر و ماشین های بیشتر در تعامل، گردش کار باید قوی و بدون عیب و ایراد باشد. برای پشتیبانی از نیازهای مشتری، هدف BCN3D این است که لایه های نرم افزاری را ارائه دهد که ارزش های کاربردی افزونی بر سخت افزار باشد.» Daniel Arroyo، مدیر ارشد نرم افزار BCN3D
مدیریت ابری پرینتر سه بعدی
کسبوکارهایی که با اضافه کردن دستگاه های بیشتر، خروجی خود را افزایش میدهند، برای بهینهسازی تصمیمات عملیاتی، به مدیریت ابری روی میآورند. این تصمیمات عملیاتی شامل سؤالات مدیریتی مانند «کدام پرینتر سه بعدی موجود میتواند برای یک کار چاپی به خصوص، عملکرد بهینه ای داشته باشد؟» یا «اگر یک پروژه مستلزم پرینت چند نسخه ی یکسان است، آیا باید همه قطعات روی یک دستگاه پرینت شوند یا بین چند دستگاه تقسیم شوند؟ این سوالات با اجرای نرم افزار مدیریت ابری ساده می شوند.
با راه اندازی این نرم افزار جدید، BCN3D سه سطح خدمات را در برنامه های سازمانی خود ارائه می دهد، Standard، Teams و Private. طرح استاندارد، که برای همه مشتریان BCN3D است، برای پیشبرد اولیه ی AM ایده آل است. ویژگی اصلی این طرح، دسته ها است – این دستهها به کاربران اجازه میدهند پرینترها را بر اساس ویژگیهای خاص گروهبندی کنند و سپس آنالیز ها و آمار را بررسی کنند. در سطح بعد، Teams ویژگی گردش کار و ساختار دپارتمان را فعال میکند و اجازه میدهد تا نقشهای سفارشیسازی شده و سطوح مجوزهای مختلف را برای مدیران تیمها فراهم کند. هزینه طرح تیم ها 495 یورو در سال (595 دلار در سال) با یک دوره آزمایشی سه ماهه است. در نهایت، طرح خصوصی برای کمپانی هایی طراحی شده است که الزامات امنیتی و حریم خصوصی سفت و سختی دارند.