مقالات پرینت سه بعدی

متریال گرافیت پایه ی ESD پرینت سه بعدی SLS

متریال گرافیت پایه ی پرینت SLS
میزان رضایت شما

متریال های رسانا از مقاومت الکتریکی پایینی برخوردارند از همین رو انرژی به سرعت از یک رسانا به یک رسانای دیگر منتقل می شود. با استفاده از متریال های ضد الکتریسیته ی ساکن مقاومت بیشتر و رسانایی کمتر خواهد شد.این مواد به خصوص در تولید محصولات الکترونیک حساس که ممکن است در اثر تخلیه ی انرژی از بین بروند. ALM از ماده ی اولیه ی پلیمری جدیدی رونمایی کرده است که بدون استفاده از مواد افزودنی فیبر کربن به مقاومت سطح و تنظیم رسانایی متریال دست پیدا کرده است. متریال گرافیت پایه ی ESD پرینت سه بعدی SLS که جایگزین بسیاری از متریال ها، روی طاقچه های تولید کنندگان شده است.

این ماده ی اولیه PA 830-ESD12 نام دارد و احتمالا از روی کد آن متوجه می شوید که یک پلی امید (Nylon-11) است و مقاوم برابر ESD. تا پیش از این اکثر گزینه های قابل استفاده برای پرینت سه بعدی متریال ESD در قالب فیلامنت بودند.

این ماده نتیجه ی همکاری Advanced Laser Material و RPS است که به مدت 10 سال است که در زمینه ی توسعه ی متریال های جدید برای پلتفرم های SLS با همکاری می کنند.

“بسیاری از مشتریان ما به دنبال متریالی با کیفیت و امن از نظرتخلیه ی انرژی برای SLS بودند.” David Vanelli مدیر ارشد ALM

“ما متریالی را تولید کرده ایم که قابلیت مقیاس پذیری بالایی دارد در عین اینکه قطعاتی با ظاهر کامل به دست می دهد که از سهولت لازم برای ماشین کاری های پس از تولید هم برخوردار است.”

متریال گرافیت پایه ی پرینت SLS

نگاره 1) متریال گرافیت پایه ی ESD پرینت سه بعدی SLS

این پلیمر به رنگ مشکی است با دانه های نقره ای با قدرت کششی 29 MPa تراکم 0.49 g/cc در حالت خام و تراکم 1,1 g/cc در حال پخته که قابل مقایسه با نایلون است.

مقاومت سطح آن بین 2.4 x 10 3Ω و 3.3 x 10 4Ω است.

این شرکت در صدد عرضه ی این متریال به صنایع نیمه رسانا(هادی)، طراحان محصولات الکترونیکی و به طور کلی تولیدی هایی که از قابلیت های SLS استفاده می کنند؛ است.

این متریال جدید کاملا سازگار با همه ی سیستم های اصلی پرینت پلاستیک SLS چون 3D System، Farsoon، DTM و Prodways است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *