اخبار پرینت سه بعدی, مقالات پرینت سه بعدی

رزولوشن 4K صفحه نمایشگر پرینتر سه بعدی

رزولوشن 4K صفحه نمایشگر پرینتر سه بعدی
میزان رضایت شما

در ازای هر دستگاه پرینتر گران قیمتی که مختص کمپانی های ثروتمند به بازار عرضه می شود؛ یک پرینتر مقرون به صرفه هم در گوشه و کناری برای تمام کسانی که یک میلیون دلار ندارند؛ وجود دارد مثل پرینتر نارنجی 3D LCD شرکت LONGER که از زمان رونماییَش در سال 2019 بسیار پرطرفدار بوده است. حالا LONGER با رزولوشن 4K صفحه نمایشگر پرینتر سه بعدی نارنجی اش که سر و صدای زیادی به پا کرده؛ برگشته است.

رزولوشن 4K صفحه نمایشِ پرینت سه بعدی

نگاره 1) رزولوشن 4K صفحه نمایشگر پرینتر سه بعدی

SLA پرینت با رزولوشن 4K

نمونه ی اُرجینال و اولیه ی این پرینتر صفحه نمایشی 2K داشت که همچنان رزولوشن بسیار چشمگیری را فراهم می کرد و ابعاد هر پیکسل آن به صورت حداکثری، (47.25um (Microns بود. این نمونه ی به روز شده ی 4k با 812 PPI (پیکسل در هر اینچ) آن رزولوشن را با پیکسل هایی به سایز 31.5um افزایش می دهد و قادر به پرینت لایه هایی به باریکی و ظرافت 10 میکرون است که به معنای دقت فوق العاده بالا در جزئیات است و آن هم نه فقط برای پرینتری که قیمتی حدودا 300 دلار دارد. صنعت های متعددی نیازمند دقتی این چنین بالا هستند؛ از جمله صنعت جواهرات، مجسمه های رومیزی و… .

نمونه های پرینت مینیاتوری

نگاره 2) نمونه های پرینت مینیاتوری

بیشتر بخوانید...
لنزهای پرینت سه بعدی برای عینک های هوشمند

 سرعت و ابعاد تولید

در کنار بهبود چشمگیر کیفیت پرینت، رزولوشن 4K صفحه نمایشگر پرینتر سه بعدی سرعت پرینت را هم به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد به طوری که هر لایه در مدت زمان 2 ثانیه پرینت می شود و این سه برابر سرعت نمونه ی پیشین است؛ و این از حد انتظارات از توسعه ی یک محصول فراتر است. در حین پرینت ده ها قطعه ی مینیاتوری، این سرعت بالا به معنای درآمد بالا به حساب می آید. این صفحه نمایش همچنین توسط یک قطعه ی شیشه ای محافظت می شود.

در حالی که ممکن است این صفحه نمایش 4k قلب کل این دستگاه به نظر برسد؛ در حقیقت این نتیجه ی فوق العاده صرفا به دلیل آن نیست؛ بلکه محور z دوتایی و فریمی فلزی هم، استحکام و ایستایی لازم برای پرینت قطعاتی هموار و یکدست را فراهم می کنند. مخزن پلاستیکی از مقاومت بالایی برخوردار است اما نمونه ی فلزی آن هم در دسترس است. حجم تولید 118 در 66 در 190 کمی بزرگتر از دستگاه های گران قیمت تر رقیب است و صفحه نمایش لمسی 2.8 کاربری دستگاه را راحت تر می کند.

پرینتر سه بعدی LONGR

نگاره 3) پرینتر سه بعدی LONGR


منبع:

3dprinting.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *