مقالات پرینت سه بعدی

همکاری پرینت سه بعدی و هواپیمای بی سرنشین

همکاری پرینت سه بعدی و هواپیمای بی سرنشین
میزان رضایت شما

محصولات و خدمات بیشماری وجود دارند که از مزایای پرینت سه بعدی و هواپیماهای بی سرنشین (Drone) بهره برده اند، با استفاده از اولی برای ساخت قسمت هایی از دومی. اما این بار قسمت هایی از هواپیمای بی سرنشین نیست که به وسیله ی Equinor’s Schiebel Camcopter s-100 پرینت شده است. بلکه این بار قصه همکاری پرینت سه بعدی و هواپیمای بی سرنشین است.

قطعه ی پرینت شده یک نگهدارنده ی نازل گازوئیل برای قایق های نجاتِ ایستگاه سوخت Troll A است؛ که اتفاقا یک قطعه ی غیر ضروری نیست. تولید این نگهدارنده ها مدت هاست که متوقف شده از این رو بهترین موقعیت برای به میان آوردن پرینت سه بعدی است؛ زیرا که تولید در تعداد محدود صورت می گیرد و هزینه های تولید هم کم است. زمان پیش از تولید هم بسیار کوتاه است و تنها مسئله قالب گیری برای پرینت سه بعدی است و پس از آن مستقیما به سراغ پرینتر می رود.

همکاری پرینت سه بعدی و هواپیمای بی سرنشین

نگاره 1) همکاری پرینت سه بعدی و هواپیمای بی سرنشین

پرینت قطعه و تحویل آن به مقصد توسط هواپیمای بی سرنشین، هر دو از اقدامات Equinor برای به حداثل رساندن رد پای کربنشان است. شنیدن این مسئله از جانب یک شرکت سوخت ممکن است کمی مسخره به نظر برسد؛ اما Equinor اخیرا به صورت عمومی اعلام کرده است که متوجه تأثیرش در انتشار گازهای گلخانه ای شده و باید برای حل آن دست به کار شود و همچنین اظهار داشته سایر کمپانی ها در سرتاسر دنیا هم باید تصمیمات جدی و سختگیرانه تری را برای جلوگیری از انتشار این گازها اتخاد کنند. از این رو Equinor در تلاش است تا پیشرو تأمین انرژی از روش های پایدار تری باشد.

این دستاورد هم کاملا در هیمن راستا بوده است. با پرینت سه بعدی یک قطعه، از تولید حجم زیادی پسماند جلوگیری شده است و با به کارگیری یک هواپیمای بی سرنشین 100 کیلویی جهت انتقال آن به مقصدی با فاصله ی 80 کیلومتری، میزان بسیار کمی سوخت صرف شده است. به علاوه هواپیماهای بی سرنشین به مراتب امن تر از بسیاری از وسایل نقلیه ی انسان هاست. “هواپیماهای بی سرنشین سبب افزایش امنیت، بهره وری تولید و کاهش انتشار کربن دی اکسید می شوند.” Arne Sigve Nylund، مدیر توسعه و تولید Equinor

هواپیماهای بی سرنشین و پرینت سه بعدی به دلیل شباهت های زیادشان از هماهنگی خوبی برخوردارند. هردو می توانند به سرعت راه اندازی شوند، سبک وزن هستند و در عملکرد و کاربرشان به شدت انعطاف پذیر. از این رو منتظر همکاری های منظقی این چنینی بیشتری باشید و حتی ممکن است در نهایت ممکن است شاهد پرینت در حال پرواز با هواپیمای بی سرنشین باشیم. تا به حال کسی این را ثبت کرده؟ اگر نه لطفا ایده ی من را سرقت نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *