اخبار پرینت سه بعدی

تعمیر قطعات خودرو به کمک پرینت سه بعدی

تعمیر قطعات خودرو به کمک پرینت سه بعدی
میزان رضایت شما

تعمیر قطعات خودرو به کمک پرینت سه بعدی

در ماه مه، متخصصان صنعت تعمیرات خودرو مرتبط با سمپوزیوم بین المللی صنعت بدنه سازی (IBIS)، پرینت سه بعدی را در گروه ویژه تعمیر خودرو به سرپرستی هارولد سیرز، که بخش تولید مواد افزودنی (AM) را در شرکت خودروسازی فورد رهبری می‌کرد راه اندازی کردند. اعضای اصلی این سازمان همچنین شامل ده‌ها نفر دیگر از اکوسیستم لوازم یدکی خودرو تولید شده با AM در ایالت متحده آمریکا هستند. اکنون کارگروه چاپ سه بعدی در تعمیر خودرو، گزارش نهایی خود را منتشر کرده است که در اینجا قابل مشاهده است. یکی از شرکت کنندگان در این مرحله اولیه از فعالیت های گروه، ماریو دیموسکی از The Boyd Group Services Inc گفت که گروه قصد دارد پس از انتشار گزارش به فعالیت های خود به طور جدی ادامه دهد. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هر کسی که علاقه مند به عضویت در این سازمان است باید به نکات اصلی گزارش توجه کند. اعضای گروه ویژه پرینت سه بعدی در تعمیر خودرو علاوه بر مصاحبه با افراد داخلی با تجربه مرتبط و انجام تحقیقات حضوری و مجازی قطعات، از مراکزی در سراسر جهان که در حال انجام تحقیقات در مورد AM برای قطعات خودرو هستند، بازدید کردند. این گزارش متداول‌ترین مزایای استفاده از AM را در صنعت خودروی جهانی، تا کنون نشان می‌دهد، در حالی که به مسائلی اشاره می‌کند که احتمالاً تنها از طریق اقدامات نظارتی هماهنگ قابل حل هستند.

تعمیر قطعات خودرو به کمک پرینت سه بعدی

به نظر من، برخی از جالب ترین یافته های این گروه شامل مزایا و معایب فعلی قطعات یدکی پرینت سه بعدی برای شرکت های بیمه خودرو است: از یک سو، به عنوان مثال، گزارش اشاره می کند که، «…[تعمیر کارآمد] که توسط چاپ سه بعدی تسهیل می شود، منجر به کاهش زمان چرخه تعمیر می شود. روش های سنتی تامین، سفارش و حمل و نقل قطعات جایگزین می تواند زمان بر باشد و باعث تاخیر در تعمیر خودرو شود. در مقابل، پرینت سه بعدی تولید قطعات مورد نیاز را بر حسب تقاضا امکان پذیر می کند و به طور قابل توجهی جدول زمانی تعمیر را تسریع می کند. تعمیرات سریع‌تر نه تنها رضایت مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه به کاهش هزینه‌های اجاره خودرو نیز کمک می‌کند. افراد بیمه شده دوره زمان کمتری را با عدم دسترسی به خودروی‌شان تجربه می‌کنند، که در نتیجه هزینه هایی که بر عهده بیمه گذاران است کاهش می یابد. از سوی دیگر، همانطور که در این گزارش اشاره شده است، «افزایش خسارت‌ها و هزینه‌های تسویه حساب می‌تواند ناشی از حوادث ناشی از خرابی قطعات غیر استاندارد پرینت سه بعدی باشد. این می‌تواند به حق بیمه‌های بالاتری منجر شود… اگر بیمه‌گران استفاده از قطعات چاپ‌شده سه‌بعدی را که استانداردهای ایمنی و کیفیت را برآورده نمی‌کنند تأیید کنند، ممکن است [همچنین] با چالش‌های نظارتی مواجه شوند.»

به طور کلی، این گزارش بیشتر به سمت محافظه کاری گرایش دارد، که فقط در مورد موضوعی معقول است که در آن نه تنها مقادیر زیادی سرمایه بلکه زندگی اشخاص در خطر است. با این حال، مطمئناً با احتیاط خوش بینانه است و اقدامات پیشگیرانه ای را پیشنهاد می کند که می توان انجام داد، از جمله توصیه «یک نهاد نظارتی یا مرجع حاکم» که «استانداردهای کیفیت، فرآیندهای صدور گواهینامه، و اقدامات انطباق را برای قطعات پرینت سه بعدی تعریف و اجرا می کند. ” هم سازمان و هم گزارش آن به موقع هستند، نه تنها به دلیل مجموعه خاصی از مسائلی که صنعت خودروی ایالات متحده در حال حاضر با آن مواجه است، بلکه به همان اندازه تا آنجا که هر سابقه ای که توسط کار این گروه ایجاد شده است به عنوان یک مدل قابل اجرا برای AM قابل استفاده خواهد بود. در مورد سایر صنایع نیز بر کسی پوشیده نیست که چشم انداز نظارتی باید با سرعت بیشتری شروع به عمل کند تا بتواند با سرعت تغییرات تکنولوژیکی هماهنگ شود و دستیابی به این هدف غیرممکن به نظر می رسد مگر اینکه گروه های بیشتری مانند چاپ سه بعدی در گروه ویژه تعمیرات خودرو به وجود بیایند.

 

منبع: 3dprint

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *