اخبار پرینت سه بعدی

تمدید همکاری پرینت سه بعدی Roboze و Ducati برای مسابقات MotoGP

تمدید همکاری پرینت سه بعدی Roboze و Ducati برای مسابقات MotoGP
میزان رضایت شما

Ducati Corse، زیرمجموعه‌ی مسابقه دوکاتی، و Roboze، پیشرو در چاپ سه بعدی اکستروژن در دمای بالا، از تمدید همکاری خود برای فصل مسابقه 2023 خبر دادند. این دو شرکت که مشتاق تکرار موفقیت سال گذشته‌شان هستند، به استفاده از فناوری های چاپ سه بعدی برای حفظ مزیت رقابتی در بخش دوچرخه های مسابقه فولکس واگن ادامه خواهند داد. در سال 2022، Ducati Corse و Roboze با یک هدف روشن به یکدیگر پیوستند: استفاده از چاپ سه بعدی به عنوان مزیت رقابتی در مسیر مسابقه. طبق قرارداد اولیه Roboze متعهد به ارائه‌ی چاپگرهای با دمای بالای خود و مواد فیبر کربنی PEEK و PEEK به Ducati بود. هدف این بود که اجزای سبک‌تر و آیرودینامیک‌تر برای سوپر دوچرخه‌های Ducati ساخته شود.

اولین اجزایی که برای تیم MotoGP ساخته شد، محافظ حرارتی و فیرینگ روی دوچرخه Desmosedici GP بود که توسط تیم Ducati Lenovo ارائه شد. با پیشروی فصل، موتور، قطعات پرینت سه بعدی بیشتری را در خود جای داد و به تیم Ducati Lenovo کمک کرد تا در مسابقات قهرمانی رایدر، اول و سوم و در مسابقات قهرمانی تیمی، اول و سوم شوند.

تمدید همکاری پرینت سه بعدی Roboze و Ducati برای مسابقات MotoGP

با نگاهی به آینده، هدف از این مشارکت ادغام دستاوردهای سال 2022 با دانش Roboze در چاپ سه بعدی و علم مواد با تخصص مسابقه موتور سیکلت Ducati است. نتایج اولیه امیدوار کننده هستند. فرانچسکو باگنایا از Ducati در حال حاضر در جدول رده بندی MotoGP Rider پیشتاز است. آلسیو لوروسو، مدیرعامل ROBOZE گفت: «همکاری ما با Ducati Corse ترکیبی عالی بین فناوری و اشتیاق به نوآوری است. ما از ادامه این همکاری و کمک به موفقیت Ducati Corse از طریق راه حل های پیشرفته چاپ سه بعدی خود بسیار خوشحال هستیم. ما مطمئنیم که با هم در سال 2023 به نتایج قابل توجهی دست خواهیم یافت. ریکاردو ساوین مدیر دینامیک خودرو و طراحی DUCATI CORSE گفت: «پرینت سه بعدی یک فناوری انقلابی است که نحوه طراحی و تولید اجزای موتورسیکلت های مسابقه ای را تغییر می دهد. “همکاری با ROBOZE به ما امکان می دهد تا از پتانسیل این فناوری پیشرفته به طور کامل استفاده کنیم. ما مشتاقیم ببینیم با هم در سال 2023 به چه نتایجی دست خواهیم یافت.” از نظر عملی، یک چاپگر سه بعدی Roboze ARGO 500 قبلاً در تأسیسات Ducati در Borgo Panigale نصب شده است، و یک چاپگر سه بعدی حرفه ای Roboze PLUS Pro در پادوک Ducati راه اندازی شده است. این تیم امیدوار است که این نصب‌ها به‌روزرسانی‌های فصلی موتورسیکلت‌ها را تسریع کند و عملکرد آنها را بیشتر افزایش دهد.

تمدید همکاری پرینت سه بعدی Roboze و Ducati برای مسابقات MotoGP

نگاره ۲) پرینتر سه بعدی Roboze Argo 500

همکاری بین این دو تایتان ایتالیایی همچنان به افزایش استفاده از پرینت سه بعدی در رشته‌های مختلف مسابقات اتومبیل رانی مانند NASCAR، F1 و مسابقات استقامت کمک می‌کند. اگر این همکاری همچنان موفقیت آمیز باشد، تعجب آور نخواهد بود که شاهد تمدید قرارداد تا سال 2024 باشیم و Ducati بار دیگر به اوج برسد.

 

منبع: 3dprint

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *