Swissloop Tunneling یک انجمن از دانشجویان واقع در ETH زوریخ است و هدف آنها ایجاد انقلابی در ساخت تونل ها است. این گروه چندین ماهی است که روی مدل “Groundhog Alpha” خود کار می کند، یک ماشین 7 متری که قرار است برای حفر تونل Hyperloop (پروژه ای تحقیقاتی که توسط ایلان ماسک در سال 2013 آغاز شد) از آن استفاده شود. نکته ی جالب توجه این است که دستگاه Groundhog Alpha یک پرینتر سه بعدی پلیمری را اتخاذ کرده است که به دستگاه این امکان را می دهد که دیوار تونل را از متریال کامپوزیت تقویت شده با الیاف شیشه ایجاد کند. این اختراع باعث شد Swissloop Tunneling به فینال مسابقه “Not-a-Boring Competition” که توسط Elon Musk در لاس وگاس برگزار شد، راه پیدا کند.
ایده ی Hyperloop بسیار جذاب است، زیرا شهرها را در عرض تنها چند دقیقه به یکدیگر متصل می کند. اما، این پروژه بسیار زمان گیر است و کارهای زیادی باید انجام شود، از جمله زیرساخت های سازگار با سرعت و قدرت آن. سیستم معمولی ریلی که امروزه در ایالات متحده وجود دارد نمی تواند کارساز باشد و یک سیستم جدید بر اساس لوله ها باید ساخته شود تا کپسول حامل میدان مغناطیسی را حمل کند. به علاوه، حفر تونل های مناسب بسیار هزینه بر است و تدارکات مربوط به آن نیز پیچیده. خود لوله ها سنگین هستند و باید صدها مایل به محل حفاری منتقل شوند. این امر تصور پیاده سازی ایده ی Hyperloop را در مناطقی که نیاز به تونل گذاری دارند بسیار دشوار می کند. با این اوصاف، افرادی هستند که به دنبال جایگزین های خلاقانه اند، به عنوان مثال همین تیم از Swissloop Tunneling.
در چارچوب پروژه های هدایت شده توسط The Boring Company است که انجمن Swiss دستگاه خود را توسعه داده است. این کمپانی که توسط ایلان ماسک توسعه یافته است؛ در حال حاضر روی ساخت Loop، سیستم حمل و نقل عمومی زیرزمینی کار می کند که امکان جابه جایی افراد و اشیا با سرعت بسیار بالا (200 تا 240 کیلومتر در ساعت) را فراهم می کند. کمپانی در حال حاضر به دنبال راه حل های سریع تری برای حفر تونل های لازم است، از همین رو این مسابقه بین المللی را راه اندازی کرده است که 12 تیم با بهترین و مؤثرین ایده ها به جهت تونل سازی را گرد هم می آورد.
Groundhog Alpha هفت متر طول، 2.5 تن وزن و 0.56 میلی متر قطر دارد. بر اساس گزارش Swissloop Tunneling، سرعت موتور آن به 3600 دور در دقیقه می رسد که چیزی مانند پره توربین بوئینگ 747 است. این تیم با استفاده از شش سیلندر هیدرولیک با دقت بالا چرخش راحت تر را، و همچنین به کمک شانزده سیلندر هیدرولیک، و در نهایت پوشش محکم تری که با پرینت سه بعدی به دست می آید، فرمان پذیری بهتری را ایجاد کرد. این دستگاه دارای یک پرینتر سه بعدی پلیمری است که می تواند یک دیوار تونلی به ضخامت 15 میلی متر به صورت لایه به لایه طراحی کند. این نکته منجر به یکپارچگی ساختاری در سراسر تونل می شود. متریال پرینت سه بعدی فایبرگلاس خواهد بود، ماده ای محبوب برای تقویت سازه ها با هزینه کمتر.
تیم همچنان نیازمند تحقیق و اصلاح پروژه است پیش از آن که قادر به حفر تونل های لازم باشد، اما تا به اینجا، شروعی امیدوار کننده داشته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت دستگاه و این پروژه، می توانید به وبسایت این مؤسسه مراجعه کنید.